Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Statisícovou výhru za nákup jen tak nedostanete

sobota, 21. května 2016, 12:42

Stalo se vám, že jste v poštovní schránce našli objemnou obálku, která překvapivě oznamovala vaši nominaci na statisícovou výhru? Vypadá to, že si stačí jen objednat zboží z přiloženého katalogu a výhra je vaše. Nenechte se však nachytat. Nejspíše se jedná o zakázanou agresivní obchodní praktiku.

„Výhra v podobě konkrétní věci nebo finančního obnosu je pro spotřebitele silným lákadlem a obchodníci si toho jsou dobře vědomi. Například společnost BEAUTY LINE s.r.o. rozesílá zásilky s výherním kupónem a slibuje spotřebitelům pohádkovou výhru. Podmínkou je ovšem objednání výrobku a potvrzení přiloženého kupónu společností. Výhry se však spotřebitel nedočká, zpět k němu dorazí pouze objednané zboží,“ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

BEAUTY LINE s.r.o. zasíláním výherního kupónu oslovuje spotřebitele, kteří si už od ní alespoň jednou něco objednali na základě reklamy v časopise. Mohlo jít kupříkladu o revoluční přípravek na hubnutí nebo o údajně zázračný krém proti vráskám s hlemýždím slizem. Vystavený kupón je nepřenosný a jméno adresáta je neustále uváděno ve spojitosti s vyplacením výhry a výrazy „výherce“ či „jediný vítěz“. Hlavní cenou je 300 tisíc korun a při objednání většího počtu výrobků si výherce prý polepší o prémii v hodnotě 25 tisíc korun.

Výherní kupón je však spojen s objednávkovým formulářem a objednávka je podle samotného textu klíčem k výhře, přičemž ve formuláři je už jeden z produktů předvyplněný. Podle přiložených pokynů se má kupón doplnit o identifikační štítek přibalený v zásilce a nejpozději do 12 dnů poslat s objednávkou v předplacené obálce přímo oddělení udělování cen společnosti. Pocit štěstí z velké výhry umocňuje i pár vět údajně samotného generálního ředitele, který se nemůže dočkat okamžiku, kdy cenu šťastnému výherci osobně předá v hotovosti. Žádná výhra se však nekoná, byť spotřebitel objednávku vyplní, zboží převezme a zaplatí. Místo toho přicházejí další a další výherní kupóny, které svými formulacemi neodbytně naléhají, aby si jejich adresát opět u společnosti objednal. Zákazník pak možná znovu uvěří v možnost výhry, protože tentokrát by to třeba mohlo vyjít.

„Spotřebitelé by měli být více obezřetní k nabídkám různých výher navázaných na nákup zboží. Jedná se o agresivní obchodní praktiku, která může zásadním způsobem pozměnit chování spotřebitele tak, že se rozhodne k nákupu, který by za jiných okolností neudělal. Je třeba se rozhodovat pro koupi konkrétního výrobku kvůli němu samotnému, nikoli pro šanci vyhrát něco dalšího. Pokud byste bez příslibu výhry nic nekoupili, neměli byste nabídce podlehnout,“ radí Lukáš Zelený.

Tisková zpráva

Kam dál?

Lekce argumentace pro vedení drogerie DMLekce argumentace pro vedení drogerie DM

Lekce argumentace pro vedení drogerie DM

pátek, 20. května 2016, 11:22V minulých týdnech rozčísl život na sociálních sítích příspěvek nespokojeného spotřebitele, který...

Podpořte dobrou věc koupí obrazu. Výtěžek půjde na opuštěné a nemocné psy a kočkyPodpořte dobrou věc koupí obrazu. Výtěžek půjde na opuštěné a nemocné psy a kočky

Podpořte dobrou věc koupí obrazu. Výtěžek půjde na opuštěné a nemocné psy a kočky

čtvrtek, 19. května 2016, 23:44První veřejnou dobročinnou aukci pořádá spolek Českolipským kočkám a pejskům, z. s. v sobotu 21....

Do projektu na sázení stromů se zapojilo 9 obcí včetně Liberce. Vysazeno bude letos přes 27 tisíc buků, dubů a jedlíDo projektu na sázení stromů se zapojilo 9 obcí včetně Liberce. Vysazeno bude letos přes 27 tisíc buků, dubů a jedlí

Do projektu na sázení stromů se zapojilo 9 obcí včetně Liberce. Vysazeno bude letos přes 27 tisíc buků, dubů a jedlí

čtvrtek, 19. května 2016, 14:20Do projektu na sázení stromů se na Liberecku a Jablonecku zapojilo devět měst a obcí včetně...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o

Zavřít reklamu

Reklamní sdělení