Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Z nuly na sto. Jan Hájek proměnil svou vizi v realitu. Zážitky.cz vyzkoušelo více než 21 tisíc klientů

středa, 13. prosince 2017, 15:24

Být pilotem letadla, řidičem formule, členem zásahové jednotky SWAT nebo třeba kovářem. Asi každý si vybaví svůj dětský sen, který chtěl v dospělosti proměnit v zaměstnání. Ne každému se to ale povedlo, a tak si kdokoliv může na první pohled nemožné vyzkoušet díky portálu Zažitky.cz, který vznikl před necelými deseti lety. Kromě kulatého výročí, které se blíží, oslavil portál před nedávnem také 21 tisíc realizovaných zážitků.

„Nápad otevřít něco podobného vznikl v době, kdy jsem si vyzkoušel skok padákem,“ zavzpomínal majitel Zážitky.cz Jan Hájek a dodal: „Dopadl jsem, sbalil padák a najednou jsem měl takový zvláštní pocit radosti, vnímal jsem úplně jiné věci, než normálně. Hned jsem věděl, že tohle bych chtěl ideálně žít furt a nabídnout podobné pocity také dalším lidem.“

Po pár letech proměnil svou vizi v realitu. Po několika měsících váhání dal sbohem své práci, opustil pozici ředitele IT firmy a rozhodl se založit web nabízející méně či více netradiční zážitky. „Shodou okolností byla volná i tahle skvělá doména, kterou jsem si ihned zaregistroval. Pak už zbývalo jen překonat zábrany a rozjet tenhle projekt,“ doplnil.

Zážitky.cz nejprve nabízely dnes už běžné aktivity jako řízení Hummeru nebo projížďku supersportem. Z malé firmy, která byla vlastně One Man show Jana Hájka, se postupně i přes ekonomickou krizi stala zážitková agentura, která patří mezi českou špičku a ročně prodá tisíce dárkových voucherů. „Ať se dařilo, nebo ne, každý rok jsme rostli,“ dodal zakladatel.

V současnosti nabízí Zážitky.cz 175 různých zážitků na 451 místech po celé ČR. Jejich počet a škála se týden od týdne mění. „Svého času byl trendem například zorbing. Stejně jako vše, tak i přání zákazníků se mění. Dnes patří mezi nejpopulárnější zážitky větrný tunel, vojákem na zkoušku, jízda na čtyřkolkách nebo třeba nahrání vlastního CD a let balónem,“ shrnul Jan Hájek.

Z kompletní nabídky zážitků většinu vyzkoušel a jak sám přiznává, jen tak lze udržet vysokou kvalitu. „Vždycky jsem si říkal, že nechci nabízet něco, v co nemám stoprocentní důvěru. Na Zážitky.cz proto najdou lidé jen to, co bych sám doporučil rodině nebo známým,“ doplnil.

Zážitky jsou právě v předvánočním období vyhledávaným dárkem. Lidé nakupující zážitek v pěkně zabalené dárkové krabičce i s pojištěním pro případ, že by se něco pokazilo, tvoří nejpočetnější skupinu. „Většinu zážitků u nás objednává někdo jako dárek pro další osobu. Další velká skupina jsou pak lidé, kteří mají všechno a chtějí zkusit něco netradičního nebo si splnit sen,“ říká Hájek.

A ohlasy? Ty jsou v drtivé většině pozitivní. „Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků v mém životě a i přes obrovský strach, kde mě musel pán skoro přemlouvat, jsem nakonec skočila! Vřele doporučuji i přes ten strach,“ hodnotí svůj skok Bungee jumping Valerie Moravcová z Jablonce nad Nisou. Takových hodnocení mají na Zážitky.cz přes 6.5 tisíce.

Mini rozhovor s Honzou Hájkem

V čem jsou Zážitky.cz o krok před konkurencí?
Prodáváme jen to, co bych osobně doporučil. Konkurence má například taktiku, mít co nejširší nabídku. My ne, zcela záměrně. Nechci mít v nabídce něco, u čeho bych pochyboval. Z toho důvodu jsem „vyházel“ vše, u čeho jsem si nebyl jistý. A nejde jen o dobrý produkt, ale i o to, jaký je poskytovatel toho zážitku. Nemáme proto 1000 zážitků, ale jen 175. Za to všechno bych ale dal ruku do ohně.

Zároveň všechny zážitky pro naše zákazníky rezervujeme. Nenutíme je volat na letiště ani horolezcům. Mohou se na nás obrátit kdykoliv, v online rezervačním systému si zážitek zarezervovat a my zajistíme, aby vše proběhlo, jak má.

A při veškeré komunikaci se snažíme být milí. Zní to možná „obyčejně“, ale podle reakce našich zákazníků je to těší a mluví s námi rádi. Zdánlivá maličkost, ale ve skutečnosti mocná zbraň.

Kdo vybírá, jaké zážitky budete nabízet?
V tenhle moment máme „produkťáka“, který dělá tyhle věci. Má obrovskou kartu, ve které vyplňuje a vyplňuje hodnocení každého našeho partnera. Společně koukáme na recenze potencionálních dodavatelů, projíždíme jejich hodnocení na facebooku a zkoumáme, co se dá z dostupných zdrojů dočíst. Ke všemu obvykle přidáváme vlastní zkušenost tím, že si zážitek vyzkoušíme. Výsledkem je detailní hodnocení partnera ze všech možných úhlů. Do naší nabídky se jich dostane málo, tipuji tak 5% ze všech, kteří nás pravidelně oslovují.

Zajímá vás také zpětná vazba od klientů?
Ta je pro nás velmi podstatná. Klientům posíláme formulář pro hodnocení. Dělá to leckdo, ale my to skutečně čteme. Pokud je tam nějaký problém, přeposíláme to partnerovi, který se nám k tomu vyjádří. Pokud se stížnosti opakují a není zájem situaci vyřešit, s partnerem obvykle ukončíme spolupráci.

Jak často střídáte dodavatele zážitků?
Minimálně. Řadu z nich máme od samého začátku. Třeba balonáře, kteří se starají o náš zážitkový balon nebo vojenský areál či supersporty. To jsou lidi, se kterými fungujeme na přátelské bázi. Spolupracujeme s nimi skoro 10 let. V zásadě takovéhle dodavatele chci. Když dávám za zážitek tu ruku do ohně, tak ji vlastně nedávám jen za nás a naše služby, ale hlavně za ně.

Co je takovým evergreenem, který zákazníci vyhledávají?
Větrný tunel v Letňanech a jednoznačně balony. Těžko říct, co je ta příčina. Ačkoli jsou balóny jedním z nejstarších zážitků, poslední dobou sledujeme poměrně rostoucí trend. Před pár lety jsme rezervovali třeba 30 – 40 balonů, další rok jich bylo 60 – 70 měsíčně a tak bylo nasnadě nechat si vyrobit vlastní s naší reklamou, kterým teď plníme zážitky. Příští rok očekáváme zhruba 100 letů měsíčně. Zajímavé je, že počet objednávek vždy stoupá s odvysíláním filmu Vratné lahve.

Soutěž o romantický let balonem pro dva

Společně s portálem Zážitky.cz jsme si pro čtenáře Drbny připravili soutěž o privátní let balonem pro dvě osoby v hodnotě bezmála 13 tisíc korun.

Stačí odpovědět na otázku: Jaké označení nese balón Zážitky.cz? Poradíme vám, začíná stejně jako u všech letadel, na dvě písmena OK. Celé označení pište do níže uvedeného formuláře a ze správných odpovědí vylosujeme 18.prosince jednoho šťastného výherce! Nápovědu najdete zde. Výherce zveřejníme v tomto článku.

SOUTĚŽ UKONČENA: Vítězem je Robert Straka.

Napsal Michael Daněk

Štítky Zážitky.cz, zazitky, Honza Hájek

BalonHonza Hájek, Zážitky.czHonza Hájek, Zážitky.czHonza Hájek, Zážitky.czZážitkový tým

Kam dál?

Jablonec je bez vánočního stromu, technické služby ho během večera odstrojilyJablonec je bez vánočního stromu, technické služby ho během večera odstrojily

Jablonec je bez vánočního stromu, technické služby ho během večera odstrojily

středa, 13. prosince 2017, 11:36Jablonecké technické služby během úterního večera odstranily z Mírového náměstí vánoční jedli,...

Nepořádek kolem kontejnerů trápí Liberec i Turnov. Obyvatelé vyhazují na ulici celé pohovky i suťNepořádek kolem kontejnerů trápí Liberec i Turnov. Obyvatelé vyhazují na ulici celé pohovky i suť

Nepořádek kolem kontejnerů trápí Liberec i Turnov. Obyvatelé vyhazují na ulici celé pohovky i suť

úterý, 12. prosince 2017, 11:36Nejen v Liberci hyzdí okolí kontejnerů věci, které tam nepatří. Velký nepořádek kolem kontejnerů...

Meteorologové rozšířili výstrahu před silným větrem také pro LibereckoMeteorologové rozšířili výstrahu před silným větrem také pro Liberecko

Meteorologové rozšířili výstrahu před silným větrem také pro Liberecko

pondělí, 11. prosince 2017, 13:56Meteorologové rozšířili o víkendu vydané varování před silným větrem také pro Liberecko a...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o