Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Nechcete se soudit ani to vzdát? Zkuste to mimosoudní cestou

neděle, 21. srpna 2016, 10:19

Možnost vyřešit spotřebitelský spor bez soudu s pomocí nestranného prostředníka využívá stále více spotřebitelů. Služba pro smírné urovnání sporu VašeStížnosti.cz však přináší výhody i podnikatelům. Ti si na tuto formu komunikace se svými zákazníky většinou již zvykli a spolupracují při řešení problémů. Mohou tak ukázat vstřícnou tvář a vyhnout se vyhrocení sporu i související negativní publicitě.

Máte spotřebitelský problém, například zamítnutou reklamaci? Prodejce nekomunikuje, nebo se vám jeho reakce nelíbí? Domníváte se, že jste v právu, a hledáte způsob, jak řešit nastalou situaci, ale nechcete jít až k soudu? Nemusíte. Nejjednodušší cestou k nápravě může být služba pro smírné urovnání sporů. „Na webové stránce www.vasestiznosti.cz vloží spotřebitel stížnost, kde identifikuje obchodníka a popíše svůj případ. Naši poradci pak vypracují ke stížnosti stanovisko a kontaktují obchodníka s výzvou, aby případ řešil,“ představuje službu vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený a dodává: „Může se jednat o stížnosti na zboží, služby nebo jednání konkrétního prodejce.“

Obchodníci se ke stížnostem spotřebitelů většinou staví čelem. Uvědomují si, že je to pro ně lepší než případný soudní spor. Díky vstřícnému vyřešení problému mohou zákazníka získat zpět, zatímco špatné zkušenosti se mezi lidmi rychle šíří. Mezi společnosti, které na stížnosti ochotně reagují, patří z těch větších například O2 Czech Republic, Vodafone Czech Republic, CZC.cz, Alza.cz, Internet Mall, Kaufland Česká republika či OKAY. Naopak neaktivní zatím zůstávají například T-Mobile, Raiffeisenbank, Penny Market, Tesco Stores ČR nebo AHOLD. Lidé si nejčastěji stěžovali na společnosti Česká pošta, CZC.cz, Westerfield Int. AG, O2 Czech Republic, Alza.cz, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic, Rabator, Internet Mall.

„K unikátním vlastnostem služby VašeStížnosti.cz patří, že celý proces řešení stížnosti je veřejně dostupný na webové stránce www.vasestiznosti.cz. Vedle bezprostředního řešení konkrétních stížností tak slouží i jako zdroj informací o přístupu jednotlivých obchodníků k zákazníkům. Spotřebitelé tak mají možnost zjistit, jak ten který obchodník reaguje při řešení případných problémů,“ uvádí Zelený.

Od zahájení provozu v roce 2013 eviduje služba VašeStížnosti.cz více než 9200 případů. Spotřebitelé si stěžovali na stovky různých obchodníků. Jen v letošním roce bylo podáno 2900 stížností. Celkový přehled podaných stížností i detaily jednotlivých případů jsou přístupné na stránce www.vasestiznosti.cz.

Tisková zpráva

O čem píše Drbna.cz

Piety za Gotta sledovaly miliony lidí, zvýšily zájem na internetuPiety za Gotta sledovaly miliony lidí, zvýšily zájem na internetu

Piety za Gotta sledovaly miliony lidí, zvýšily zájem na internetu

Dnes, 09:40Pietní akce k uctění památky zesnulého zpěváka Karla Gotta sledovaly v televizních přenosech...

Požárů následkem nevyčištěných komínů v ČR přibýváPožárů následkem nevyčištěných komínů v ČR přibývá

Požárů následkem nevyčištěných komínů v ČR přibývá

Dnes, 09:33Požárů následkem nevyčištěných komínů v Česku přibývá. Během poslední topné sezóny, tedy od října...

Končící šéf TOP 09 Pospíšil se stal předsedou pražské organizaceKončící šéf TOP 09 Pospíšil se stal předsedou pražské organizace

Končící šéf TOP 09 Pospíšil se stal předsedou pražské organizace

sobota, 12. října 2019, 16:51Poslanec Evropského parlamentu a dosavadní předseda TOP 09 Jiří Pospíšil se stal šéfem pražské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o