Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Řidič náklaďáku boural na úplně sjetých pneumatikách. Z pláště mu lezl ocelový kord

pátek, 10. listopadu 2017, 13:26

Banální nehoda nákladního Mercedesu vyjde řidiče pěkně draho. Když včera dopoledne couval do dvora jednoho z domů v Nákladní ulici v Jablonci nad Nisou, neodhadl odstup od sloupku brány, který vytrhl ze země. Přivolaní policisté se nestačili divit jiné věci. Pneumatiky nákladního automobilu byly už značně za hranicí životnosti.

„Provedenou kontrolou vozidla policisté navíc zjistili, že přední pneumatiky jsou ojeté tak, až je na nich viditelný ocelový kord. Z tohoto důvodu řidiči zadrželi osvědčení o registraci vozidla,“ shrnula mluvčí policie Dagmar Sochorová. Taková pneumatika nejenže absolutně nemohla držet na silnici, ale také mohla kdykoliv explodovat.

Řidič si na místě vysloužil blokovou pokutu. Škoda, kterou zpsobil, je předběžně vyčíslena na 5 tisíc korun.

Pro řidiče osobních automobilů platí, že musí mít zimní pneumatiky obuty na všech kolech. Hloubka jejich běhounu musí činit minimálně 4 milimetry. Automobily kategorie M nebo N s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg musí mít zimní pneumatiky obuty na kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Hloubka jejich běhounu musí být alespoň 6 milimetrů. Nicméně ani u osobních automobilů, ani u motorových vozidel nad 3,5 tuny nemusí být zimní pneumatika na rezervním kole, rovněž tak neplatí povinnost opatřovat zimními plášti kola přívěsů. Bez zimních plášťů se obejdou i motocyklisté.

Kvalita pneumatiky klesá s hloubkou dezénu. Výška běhounu nového pláště je zhruba 8 mm. Pokud je sjet na 6 mm, prodlužuje se délka brzdné dráhy o 20 procent, při sjetí na zákonnou minimální hranici 4 mm činí prodloužení 50 %. Řidič jedoucí ve vozidle obutém do plášťů s hloubkou běhounu o výšce 2 mm musí počítat s brzdnou dráhou delší o nemalých 70 procent. „Ovšem pokud chce mít řidič jistotu, že pro svou bezpečnost na zimních silnicích udělal maximum, měl by volit i kvalitní model plášťů. Ty mohou zkrátit délku brzdné dráhy až o jednu třetinu,“ upozornil Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Obecně se pak doporučuje používat pneumatiky do pěti let od jejich zakoupení. Po delší době mohou za nižších teplot ztrácet potřebnou přilnavost k vozovce. 

Kam dál?

Hasiči sundali z jindřichovického kostela kříž, který ohrožoval návštěvníky hřbitovaHasiči sundali z jindřichovického kostela kříž, který ohrožoval návštěvníky hřbitova

Hasiči sundali z jindřichovického kostela kříž, který ohrožoval návštěvníky hřbitova

čtvrtek, 9. listopadu 2017, 23:29Jedenáct dní po ničivé vichřici Herwart hasiči v Libereckém kraji stále odstraňují její následky....

Agresor skončil ve vazbě poté, co na ulici napadl šest lidí. Zaútočil také na dvě dětiAgresor skončil ve vazbě poté, co na ulici napadl šest lidí. Zaútočil také na dvě děti

Agresor skončil ve vazbě poté, co na ulici napadl šest lidí. Zaútočil také na dvě děti

středa, 8. listopadu 2017, 11:58Nad nepochopitelným útokem jednačtyřicetiletého agresora z Lomnice nad Popelkou zůstává rozum stát....

Hlídka pronásledovala řidiče Passatu. Honička skončila během po leseHlídka pronásledovala řidiče Passatu. Honička skončila během po lese

Hlídka pronásledovala řidiče Passatu. Honička skončila během po lese

středa, 8. listopadu 2017, 10:27Krátce po poledni pronásledovali v úterý policisté v Jablonci řidiče Passatu, který nereagoval na...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o

Zavřít reklamu

Reklamní sdělení