Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Liberecký dopravní podnik bude rekonstruovat měnírnu

úterý, 13. března 2018, 02:13

Liberecký dopravní podnik bude rekonstruovat vnější plášť své hlavní měnírny, která slouží k napájení tramvajové tratě. Slibuje si od toho hlavně úsporu energie, a také zvýšení bezpečnosti. Provoz tramvají rekonstrukce provozně-technologické budovy neomezí.

Měnírna-střed v Tatranské ulici slouží k napájení části tramvajové trati v Liberci. Je v ní také energetický dispečink, který dálkově řídí ostatní tři měnírny napájející zbylé úseky tramvajových tratí. Rekonstrukce pláště už byla nutná. "Nevyhovující technický stav opláštění dokazuje několikaleté zamezení vstupu k bezprostřední blízkosti budovy v Tatranské ulici," uvedla mluvčí dopravního podniku Martina Poršová.

Práce začnou ve druhé polovině března a potrvají zhruba čtyři měsíce. Vyžádají si skoro 6,5 milionu korun, zhruba čtvrtinu nákladů pokryje evropská dotace. Práce zahrnují zateplení střechy i ocelových vrat, výměnu oken a dveří a zateplení fasády. Díky tomu se výrazně sníží náklady na temperování budovy, zhruba o 53 procent, dodala Poršová.

Budova měnírny je v provozu od roku 1994, i když se začala stavět už v roce 1985. "Výstavba budovy měnírny střed trvala neuvěřitelných devět let. Toto tempo bylo poplatné tehdejší době, kdy byla významně upřednostňována bytová výstavba," uvedl provozně-technický ředitel Ludvík Lavička. Materiál na stavbu se podle něj tehdy opatřoval obtížně a zednické práce dělali učni v rámci praktické výuky nebo brigádnicky zaměstnanci dopravního podniku v odpoledních hodinách. "Železobetonové konstrukce byly poměrně obtížně zajišťovány odbornými pracovníky, a to převážně pouze o sobotách a nedělích. Potřebné řezivo na bednění těchto konstrukcí pak bylo úzkoprofilové a dováželo se i ze vzdálenosti 300 kilometrů," řekl Lavička.

Paradoxem je, že všechny potřebné technologie, jako byly transformátory, usměrňovače a rozvaděče, měl dopravní podnik pro měnírnu k dispozici už od roku 1980. "Jednotlivé části byly skladovány na různých místech a před vlastní montáží bylo nutné provést repase na těchto zařízeních," dodala Poršová.

Kam dál?

Oprava parovodu v Hodkovické ulici v Liberci omezí městskou hromadnou dopravuOprava parovodu v Hodkovické ulici v Liberci omezí městskou hromadnou dopravu

Oprava parovodu v Hodkovické ulici v Liberci omezí městskou hromadnou dopravu

pátek, 9. března 2018, 14:13Oprava havárie parovodu v Hodkovické ulici v Liberci omezí od pondělí autobusovou dopravu v...

Policie se dojela domů pro řidiče, který v úterý srazil chodkyni a odjel z místa nehodyPolicie se dojela domů pro řidiče, který v úterý srazil chodkyni a odjel z místa nehody

Policie se dojela domů pro řidiče, který v úterý srazil chodkyni a odjel z místa nehody

středa, 7. března 2018, 14:34Policisté vyšetřují od úterního odpoledne nehodu, ke které došlo v Poštovní ulici v Jablonci nad...

Harrachov se opět otevřel pro nákladní dopravu, výraznější komplikace silničáři nehlásíHarrachov se opět otevřel pro nákladní dopravu, výraznější komplikace silničáři nehlásí

Harrachov se opět otevřel pro nákladní dopravu, výraznější komplikace silničáři nehlásí

středa, 7. března 2018, 08:24Silnice přes Harrachov se ve středu ráno opět otevřela pro nákladní automobily. Hlavní tah na...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o

Zavřít reklamu

Reklamní sdělení