Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

E-shopy si stěžují na Českou poštu, že špatně rozváží zásilky

sobota, 10. srpna 2019, 21:03

Počet stížností od nakupujících v e-shopech na služby České pošty v posledních měsících roste. Zákazníci v některých případech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dostali místo objednaného balíku do ruky pouze lístek do schránky s informací, že zásilka je uložena na poštovní provozovně. Cena za dodání přitom zůstala stejná. Mluvčí České pošty Matyáš Vitík k tomu řekl, že výsledky zjištění asociace pošta nezná a neví, z jakých dat vychází. S asociací je pošta připravena o doručování balíků do ruky jednat.

Podle asociace se alespoň s jednou takovou stížností v uplynulých třech měsících setkala více než polovina dotázaných internetových obchodníků. Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška připomněl, že jednou z hlavních výhod nakupování na internetu je fakt, že si zákazník může nechat doručit objednávku na adresu, aby si ušetřil cestování, fronty a další nepohodlí. K tomu by měla sloužit služba pošty Balík do ruky.

"Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, kteří nechávali adresátům výzvy i v případě, kdy tito byli doma. V současné době vše spíše působí jako systémová záležitost," uvedl Vetyška.

Podle Vitíka přepravila Česká pošta za letošní první půlrok přes 15,5 milionu balíků do ruky. "Pokud je zásilka uložena na poště a není dodána adresátovi do ruky, je to způsobeno tím, že adresát nebyl v době doručování balíku k zastižení. Ve výjimečných případech může být balík uložen bez pokusu o doručení. V obou případech si adresát může nechat zdarma balík znovu doručit na uvedenou adresu," reagoval Vitík.

Nedoručování podle něj není standard, ani systémové opatření České pošty. Jedná o individuální případy, které pošta vždy řeší, dodal mluvčí.

"Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost. Na přepážce jsem byl informován, že pobočka dostala přímo pokyn, které zásilky se ani nemá snažit doručovat a to údajně z kapacitních důvodů," upozornil Vetyška.

Není podle něj možné zjistit, kolik zákazníků bylo skutečně poškozeno, protože ne všichni si stěžují. Situaci podle APEK komplikuje fakt, že spotřebitel, který si dodání objedná prostřednictvím internetového obchodu, není v přímém smluvním vztahu s Českou poštou. Navíc si podle asociace nespokojenost spojí se samotným obchodem.

Napsal(a) ČTK | Foto Česká pošta

Štítky česká pošta, trh, eshop, internet,

O čem píše Drbna.cz

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžekPraha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

Praha vypoví memorandum s provozovatelem elektrokoloběžek

pondělí, 21. října 2019, 14:47Hlavní město vypoví memorandum z loňského září se společností Lime, která v metropoli provozuje...

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýraANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

ANKETA: Kde vám chybí platba kartou? Problém můžete mít v samoobsluze i u kurýra

pondělí, 21. října 2019, 14:30Určitě to zná každý z vás. Chcete zaplatit za drobný nákup platební kartou a prodejce vám sdělí, že...

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáháStát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu nevymáhá

pondělí, 21. října 2019, 13:23Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup prezidentské...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o