Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Prodejce neuznal reklamaci, zboží nechal majitelce před domem. Má na to nárok?

pátek, 24. dubna 2015, 09:44

Představte si situaci, že reklamujete pohovku a po zmítnutí vám ji prodejce vyloží z dodávky před dům a odjede. Důvod? Nejste přeci doma v čas, který určil den předem. Na tenhle reálný případ upozornilo spotřebitelské sdružení dTest, podle kterého si řada prodejců vysvětluje reklamační řízení podle svého.

Příběh, který jsme zmínili v úvodu, začal běžnou reklamací pohovky, se kterou se setkal nejeden z vás. Tu si prodejce odvezl za účelem odborného prozkoumání. Závěr reklamace paní Hanu nepotěšil, vada nebyla uznána a jejímu nároku na výměnu nebylo vyhověno.

Den předem prodejce e-mailem oznámil majitelce, že jí sedačku přiveze zpět, a to bez předchozí domluvy a v čase, kdy lidé běžně bývají v práci. Když zaměstnanci prodejce nikoho nezastihli, vyložili sedačku před dům a odjeli. Nepřízeň počasí nebyla samozřejmě to jediné, co opuštěnému kusu nábytku hrozilo. Když přišla paní Hana domů ze zaměstnání, sedačka už na ulici nestála.

Odpovědnost za odcizení sedačky ale drzý prodejce odmítl připustit. Na vině je podle něj sama majitelka sedačky, která nebyla v jím určeném termínu doma, připravená si zboží převzít. Za ztrátu si tedy může sama. „Jestliže si zboží nepřevezme, ocitá se sice v prodlení, to však neznamená, že prodejce může věc vyhodit na ulici, a tím celou záležitost se zamítnutou reklamací ukončit. Pokud takto postupuje, odpovídá za poškození i ztrátu věci a je povinen majitelce nahradit škodu,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.

Právě neuznané reklamace patří mezi nejčastější témata sporů mezi prodejci a zákazníky. „Spory ohledně zamítnuté reklamace někdy vedou nespokojené zákazníky k tomu, že nechtějí reklamované zboží převzít a trvají stále na svých právech. Tím spíše, pokud se vada na zboží projeví do šesti měsíců od koupě. Prodejci ovšem málokdy ustupují od svého rozhodnutí a zároveň si ve skladech neradi nechávají nevyzvednuté zboží z neuznaných reklamací. Jeden obchodník s nábytkem však svým jednáním překvapil i nás,“ říká Lukáš Zelený.

O čem píše Drbna.cz

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje BabišeVedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

pátek, 23. srpna 2019, 21:55Předsednictvo ČSSD dnes nepodpořilo odchod strany z vlády. Pro opuštění kabinetu hlasovalo 11 ze 42...

O2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budkyO2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budky

O2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budky

pátek, 23. srpna 2019, 11:31Největší tuzemská telekomunikační firma O2 požaduje od státu 106 milionů korun za poskytování...

Móda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobekMóda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobek

Móda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobek

pátek, 23. srpna 2019, 11:02Módní oblečení značky Orsay uhrazené platební kartou Mastercard nebo Maestro je od 22. srpna až do...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o