Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Liberecká Drbna

Do oprav železnic v Libereckém kraji půjde letos tolik peněz jako za posledních osm let dohromady

středa, 6. května 2015, 14:37

Do modernizace, oprav a rekonstrukcí železničních tratí v Libereckém kraji půjde letos rekordních 2,44 miliardy korun. Je to zhruba tolik peněz jako za posledních osm let dohromady. Podle dlouhodobé koncepce rozvoje železnic by ale tratě v kraji potřebovaly modernizaci za více než 20 miliard.

Největší objem prostředků je letos určen na zrychlení ve vybraných úsecích tratí z Liberce na Tanvald a Turnov a z Malé Skály na Starou Paku. Novináře o tom dnes informoval hejtman Martin Půta (STAN).

"Pro železnici jako dopravní prostředek je to velice důležité, věřím že to v budoucnu přispěje k nárůstu počtu cestujících ve vlacích," poznamenal hejtman. Zvýšit by to podle něj mohlo i konkurenceschopnost železniční dopravy ve vztahu k autobusové či automobilové. Projekty zrychlení počítají s úpravou kolejí a výhybek, zmírněním oblouků, sanací svahů a také třeba s modernizací zabezpečení, které dovolí na tratích zvýšit rychlost na 80 a někde až na 100 kilometrů v hodině, a tak zkrátit jízdní dobu vlaků.

Liberecký kraj má dobře rozvinutou železniční síť, je ale většinou jednokolejná a není elektrifikovaná. Navíc je zastaralá. Liberecká správa dopravní cesty zajišťuje opravy a údržbu bezmála 700 kilometrů kolejí, na nichž je 576 přejezdů. Za posledních deset let se do tratí v kraji investovalo 2,756 miliardy korun, nejvíc v loňském roce, kdy investice dosáhly bezmála 613 milionů korun. Největší akcí byla zahájená rekonstrukce trati z Liberce do Tanvaldu za 425 milionů korun, 62 milionů korun šlo na opravy vodou podemleté trati z Liberce na Českou Lípu.

Největší stavbou na železnici je loni zahájená modernizace trati Liberec - Tanvald. Frekventovaná spojnice mezi Libercem a Jabloncem a dál do Jizerských hor a Krkonoš už úpravy nutně potřebovala. Práce začaly loni v srpnu a hotovo by mělo být na konci srpna letošního roku. Projekty jsou spolufinancovány z evropských fondů. Loni začaly práce na 28 kilometrů dlouhém úseku. "Rekonstrukce tohoto úseku je nezbytná pro další rozvoj regionu. Jejím výsledkem bude především rychlejší a bezpečnější cesta mezi Libercem a Tanvaldem. Mimo jiné to umožní i požadovaný třicetiminutový interval vlaků," řekl již dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Nová nástupiště dostanou v rámci projektu stanice ve Vesci, Jablonci nad Nisou, Smržovce a Tanvaldu a také zastávky v Jablonci, Jabloneckých Pasekách a Lučanech nad Nisou, kde zároveň vzniknou centrální přechody a přístupové chodníky. Rekonstrukce čeká i samotné koleje z Liberce na Jablonec a Tanvald. Přes 90 milionů korun bude stát nedávno zahájená rekonstrukce Harrachovského tunelu na stejné trati, bezmála 25 milionů je určeno na sanaci skal podél trati, na 17 milionů přijde přesun zastávky v Tanvaldu. Modernizace čeká nádraží ve Velkých Hamrech, připravuje se i výstavba nového nádraží za téměř 900 milionů korun v České Lípě a také opravy tratí na Frýdlantsku.

Zdroj: ČTK

Kam dál?

Oslavy Ještědu letos rozšíří ke konečné tramvaje v HanychověOslavy Ještědu letos rozšíří ke konečné tramvaje v Hanychově

Oslavy Ještědu letos rozšíří ke konečné tramvaje v Hanychově

čtvrtek, 4. září 2014, 15:54Letošní ročník oslav Ještědu bude více zaměřen na rodiny s dětmi, mottem akce je den plný klaunů....

Do Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusyDo Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusy

Do Hanychova nepojedou tramvaje. Na týden je nahradí autobusy

pondělí, 7. října 2013, 15:38Liberečáci, opět se připravte na tramvajovou výluku. Od nadcházející soboty do neděle 20. října se...

Starostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáryStarostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáry

Starostka Višňové: Voda opadla, teď budeme řešit komáry

středa, 26. června 2013, 11:25Zatímco hladiny řek v noci z úterý na středu začaly klesat, starostové obcí řeší další problémy...

© 2011 - 2018 TRIMA CB, s. r. o

Zavřít reklamu

Reklamní sdělení