Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Liberecká Drbna

Nákup kabelky za 130 tisíc korun skončil nepříjemně

čtvrtek, 22. října 2015, 11:18

Velmi hořká zkušenost paní Marie s nákupem luxusní kabelky v Paříži dokládá, jak je důležité si při nákupu v kamenné prodejně dobře prohlédnout kupovaný výrobek. Neméně důležité je nechat jej vložit do krabice před vlastníma očima. Jinak budete jen obtížně prokazovat provinění obchodníka.

V době začínajících předvánočních nákupů by podobná nepříjemnost mohla spotřebitele mrzet dvojnásob. Paní Marie si při cestě do Paříže zakoupila vysněnou značkovou kabelku v přepočtu za zhruba 130 000 Kč. „V tamní značkové prodejně si ji vyzkoušela, obsluhující prodavač na závěr nákupu odešel zboží zabalit. Češka mezitím provedla platbu u jiné pracovnice v soukromí, jak vyžaduje kultura daného podniku, a následně vyčkala na prodavače, který krabici s kabelkou vydal proti kopii dokladu o zaplacení. Kabelku si tudíž řádně nezkontrolovala a podle svých slov až po návratu domů krabici rozbalila a zjistila, že spodní strana výrobku byla špinavá a dva spodní rohy odřené,“ uvádí Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra, které se zabývá právy spotřebitelů při nakupování v jiných zemích Evropské unie.

Spotřebitelku nenapadlo, že při pověsti dané společnosti a vysoké ceně výrobku by mohlo dojít k prodeji poškozeného zboží. Okamžitě se spojila s butikem a na jeho žádost odeslala fotografie vadné kabelky, nicméně závěr zněl, že poškození způsobila sama, protože při prodeji bylo zboží v bezvadném stavu. „Důvěřuj, ale prověřuj, to platí v jakémkoli vztahu. Zde stojí tvrzení proti tvrzení a paní Marie je v důkazní nouzi, kdy těžko prokáže provinění obchodníka,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Výhodou nákupu zboží v kamenné prodejně je právě to, že kupující má možnost si před samotným zaplacením zboží jeho stav zkontrolovat. „Pokud člověk ztratí výrobek z dohledu před uložením do obalu, není nic špatného na tom ho při přebírání znovu zkontrolovat,“ podotýká Tomáš Večl.

Tisková zpráva | Foto Kamoska.cz

O čem píše Drbna.cz

Dětské fixy: Každé třetí propadly kvůli nežádoucím látkámDětské fixy: Každé třetí propadly kvůli nežádoucím látkám

Dětské fixy: Každé třetí propadly kvůli nežádoucím látkám

čtvrtek, 22. srpna 2019, 15:42Zatímco děti mívají z malování fixy čirou radost, rodiče často děsí, z jakých povrchů bude potřeba...

VIDEO: Česká policie pomáhá už devátým rokem v Bosně a HercegoviněVIDEO: Česká policie pomáhá už devátým rokem v Bosně a Hercegovině

VIDEO: Česká policie pomáhá už devátým rokem v Bosně a Hercegovině

čtvrtek, 22. srpna 2019, 14:14Policejní potápěči devátým rokem pomáhají při obnově Bosny a Hercegoviny. Díky jejich vysoké...

FOTO: Okupanti u viaduktu mířili na lidi samopaly, psala před jedenapadesáti lety Jihočeská PravdaFOTO: Okupanti u viaduktu mířili na lidi samopaly, psala před jedenapadesáti lety Jihočeská Pravda

FOTO: Okupanti u viaduktu mířili na lidi samopaly, psala před jedenapadesáti lety Jihočeská Pravda

čtvrtek, 22. srpna 2019, 13:52Sovětské tanky v ulicích Českých Budějovic, vojáci Německé demokratické republiky a strach na...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o